2007-09-18

- Dzień dobry, nazywam się, numer klienta, mamy u was DSL 512 o numerze IP i on nie działa. Bramka domyślna nie odpowiada na pingi.
- A czy www Panu działa?

Infolinia Dialogu powala. Najpierw głosik automatu powiedział, że mogą być przejściowe problemy z działaniem sieci e-wro, ale my nie mamy e-wro, tylko DSL. Ciekawe, czy te problemy przeszły na DSL?
Potem głosik powiedział, że muszę poczekać 4 i pół minuty, a w czas czekania zostanie umilony przez prezentację oferty (Drodzy podróżni, za dodatkową opłatą rejs umili wam nasz statkowy trubadur śpiewając przebój...). Co jakiś czas byłem informowany o tym, ile jeszcze będę czekał. Po 4 minutach i 30 sekundach automacik jakoś tak zamilkł, i przez kolejne półtorej minuty słuchałem tylko muzyczki.
Następnie odezwał się pan z tym błyskotliwym tekstem o www, to mu powiedziałem, że jak bramka nie odpowiada, to www też nie działa, bo się hosty nie resolwują, zrozumiał aluzję i zgłosił problem działowi technicznemu. I nawet naprawili w jakoś mniej niż 24h od zgłoszenia, to nie będzie reklamacji rachunku.
Z innej beczki - włączyłem sobie google analytics, jest kilka śmiesznych wyników, ale za mało na wpis. Natomiast samo wejście do panelu jest ciężko pojebane.
Mam zakładkę www.google.com/analytics/ i co? Gówno. Otwiera mi się google.pl. A jak wpiszę z palucha, to za którymś razem działa. Rewelacyjna magia, zastanawiałem się jak Gemius wykroił sobie niszę, teraz już mniej więcej wiem.
--
Dla analnoretentywnych: bramka domyślna gdy działa poprawnie, to odpowiada na pingi. Podobnież przepuszcza mtr na zewnątrz.
dorzut

2 Comments:

Blogger Decemberek said...

No to bardzo ciekawe stwierdznie!!!
Bramka nie musi odpowiadać na pingi aby routować ruch (firewall ISMP filtering).

8:52 PM  
Blogger kiloindia said...

I dlatego tam na dole jest dopisek: dla analnoretentywnych.
Też potrafiłbym zrobić bramkę, która nie odpowiada na pingi.
Ale wiem, jak zachowuje się działająca bramka, i odpowiadanie na pingi to jedna z rzeczy, którą działająca bramka realizuje.

9:12 PM  

Prześlij komentarz

<< Home